onsdag 26 februari 2014

Om Gud är för oss...

För några år sen skaffade jag ett armband i läder med inristningen "ROM 8:31". Kan ni versen? "Om Gud är för oss, vem kan då vara mot oss?"

Det är nåt jag behöver påminna mig om ibland. Att Gud är god och att han inte är emot mig. Jag har en tendens att glömma det och fokusera på mina svagheter och brister och lyssna på den där rösten som säger att jag inte är tillräckligt mycket, inte tillräckligt bra, och att jag måste göra mer och att Gud säkert är arg på mig för nåt, bla bla bla.

Men det är ibland viktigt att veta att Gud är god och han är för oss, inte mot oss. Och när man vet det, kommer man förhoppningsvis ha en annan motivation att göra bra saker med livet.

Jag gör inte saker för att bli älskad av Gud. Jag gör saker för att jag är älskad av Gud.

Det gör stor skillnad.

Så kom ihåg det! Du är älskad av Gud. Varje dag. Varje sekund. Oavsett vad du tror, känner eller upplever. Du är älskad.

Och lägg versen på minnet!
Romarbrevet 8:31 - Om Gud är för oss, vem kan då vara emot oss?

1 kommentar:

  1. Staffan!
    Är detta något för denna blogg att vara med i?
    http://www.dagen.se/nyheter/kristna-redo-for-bloggmaraton/

    SvaraRadera